Auta:      
Viper Kilo eRko

Kilo

Po neslavném konci prvního automobilu tu máme druhý. Je konec léta, po automobilech znacky Škoda 100 jakoby se slehla zem, už nevím, kde hledat v inzerátech porád nic. Objíždíme autobazary, kdyby se náhodou neco nenašlo. Nakonec v jednom bazaru objevujme Škodu 110L za 5000Kc, po krátké prohlídce zacínám premýšlet o koupi, jen ta cena se mi moc nezdá a navíc vetší povinné rucení než u “stovky”. Stav také nebyl nic moc, ale vzhledem velkému množství náhradních dílu z predchozího automobilu by to nevadilo. Pracovník autobazaru nám vyjel na rampu pod podmínkou, že auto koupíme, jenže objevujeme nejaké nedostatky v podlaze, tak ríkám, zdali by nebyla možná sleva nejméne o 1000Kc. Pracovník moc neskrýval, jak rád by se tohoto auta zbavil, ponevadž jim zabírá místo na parkovišti, okamžite volá majiteli vozidla, aby slevil (hlavne, že bude pryc). Druhý den 3.9.2001 si jedu pro svuj vysnený automobil za 4000Kc.

Vozidlo jsem prevzal podle autobazaru v tomto stavu:

Motor: hlucný rozvod, netesný, doporucená kontrola, serízení popr. oprava, doporucená výmena rozvodového retezu, zvýšená spotreba oleje, výfukový systém vyžad. kontrolu ci opravu
Spojka: opotrebená, stav úmerný stárí
Prevodovka: mírne hlucná
Nápravy: zvýšené vule, nutná kontrola
Brzdy: snížená úcinnost
Akumulátor: nedrží kapacitu
Lak: oderky, puchýre proste je to rezavý
Zvláštní výbava: záves
Pocet najetých km nelze zjistit.

A hurá domu. Ješte jedna zastávka na cerpací stanici kvuli podhušteným pneu. Následovala zahrívací jízda po meste a hned za mestem bylo potreba vyhnat pavouky z motoru. Plyn na podlahu a cekání na akceleraci, mezitím se z výfuku linul kour, který hýril všemi barvami. V garáži me cekalo úplné odstrojení karoserie. K mému prekvapení karoserie byla velmi zachovalá, takže nebylo potreba nejakých oprav a rovnou následovalo natírání. Problém se objevil s blatníky koroze byla ve velmi pokrocilém stádiu co ted. Náhodne jsem našel jeden inzerát, kde nekdo prodával všechny 4 blatníky a prahy na Škodu 100 za pouhých 600Kc z Havlíckova Brodu. To jsem musel vzít. Ješte se mi podarilo sehnat ctyrokou prední masku. První nástrik byl proveden tmavomodrou barvou hned na podzim v garáži pri teplote né moc vhodné pro stríkání. Puvodní prevodovka byla nahrazena 4rychlostní se stálým prevodem 4,22, ale co s nápravami originální byly takrka nepoužitelné. Nakonec se mi podarilo od kamaráda sehnat prední širokou nápravu v dobrém stavu, jenže ješte zadní polonápravy. To mi zarídil zase jiný kamarád. Od jednoho jeho kámoše z vesnice, který mel jeden vrak pripravený na odvoz do šrotu.

Cestou se stala ješte taková zajímavá vec. Na jedné louce tam stálo opuštené “kilo” s peknými prednímy blatníky, s kterých bych potreboval kulaté lemy na navarení na zadní blatníky. Majitelem byl zajímavý deda a po krátké domluve svolil s odrezáním lemu. Sám mi zapujcil úhlovou brusku. Vše jen za krabicku cigaret. Deda mel ve své garáži jedno základní barvou ponatírané “kilo” a zajímal se o to, jak mám vyrešené topení v mém fáru (dva ventilátory topení), jenže když jsem se mu snažil vysvetlit elektrické zapojení ventilátoru, vubec to nepochopil a ani nechápal na co potrebuji ty odrezané lemy, chudák byl z toho volaký zmetený.

Samozrejme jsem do svého Modrého blesku namontoval kompletní palubovku ze Škody 110r, která mi zustala z mého Vipera. Namontování bylo mnohem jednodušší než do Vipera, protože už jsem vedel jak na to. Hnacím agregátem byl motor ze Škody 120L, ale casem byl zralý na výmenu, protože po mých pokusech nahradit puvodní remenem pohánený ventilátor chlazení za elektrický, se párkrát uvaril címž se zvýšila spotreba oleje a místo ventilu v hlave válcu byli cvrkající Cvrcci. V tu dobu muj kamarád rozstrelil Škodu 120LS, která mela výborný motor. Cili je jasné co se stalo, zajel jsem si pro tento motor až do Opavy a stál me 2500Kc. Nutno podotknout, že slouží do dnes v mém Éru. O velmi slušnou stabilitu vozu se postaraly pneu Pirelli 165/65 R14. Pro lepší aerodynamiku vozu jsem si udelal prední nárazník a nakoupil pár prahových spoileru se zadním krídlem.

Max. rychlost Modrého blesku byla 150 km/h , zrychlení z nuly na 100 km/h za 14s. Ale mým snem vždycky byly automobily Škoda 110r, tak jsem dne 5.7.2003 svého milácka prodal za 12000Kc.


Úpravy:
Motor: Š120GLS - otevrený filtr a sportovní výfuk
Prevodovka: Š120
Prední náprava: Š120M - šnekové rízení
Zadní náprava: Š120M
Pneu: 165/65 R14 Pirelli
Další: Bílá palubovka z eRka a sportovní volant
  Prední nárazník Š120M s Felicií dohromady
  Prahové spoilery a zadní krídlo z eRka
Vyhlazené zadní celo a znacka dole uprostred
  Kulaté lemy a vzadu fólie na sklech
  Dvojitá koncovka vyfuku prumeru ...