Auta: | |||
Viper | Kilo | eRko |
Po neslavném konci prvního automobilu tu máme druhý. Je konec léta, po automobilech znacky Škoda 100 jakoby se slehla zem, už nevím, kde hledat v inzerátech porád nic. Objíždíme autobazary, kdyby se náhodou neco nenašlo. Nakonec v jednom bazaru objevujme Škodu 110L za 5000Kc, po krátké prohlídce zacínám premýšlet o koupi, jen ta cena se mi moc nezdá a navíc vetší povinné rucení než u “stovky”. Stav také nebyl nic moc, ale vzhledem velkému množství náhradních dílu z predchozího automobilu by to nevadilo. Pracovník autobazaru nám vyjel na rampu pod podmínkou, že auto koupíme, jenže objevujeme nejaké nedostatky v podlaze, tak ríkám, zdali by nebyla možná sleva nejméne o 1000Kc. Pracovník moc neskrýval, jak rád by se tohoto auta zbavil, ponevadž jim zabírá místo na parkovišti, okamžite volá majiteli vozidla, aby slevil (hlavne, že bude pryc). Druhý den 3.9.2001 si jedu pro svuj vysnený automobil za 4000Kc.
Vozidlo jsem prevzal podle autobazaru v tomto stavu:
Motor: | hlucný rozvod, netesný, doporucená kontrola, serízení popr. oprava, doporucená výmena rozvodového retezu, zvýšená spotreba oleje, výfukový systém vyžad. kontrolu ci opravu |
Spojka: | opotrebená, stav úmerný stárí |
Prevodovka: | mírne hlucná |
Nápravy: | zvýšené vule, nutná kontrola |
Brzdy: | snížená úcinnost |
Akumulátor: | nedrží kapacitu |
Lak: | oderky, puchýre proste je to rezavý |
Zvláštní výbava: | záves |
Cestou se stala ješte taková zajímavá vec. Na jedné louce tam stálo opuštené “kilo” s peknými prednímy blatníky, s kterých bych potreboval kulaté lemy na navarení na zadní blatníky. Majitelem byl zajímavý deda a po krátké domluve svolil s odrezáním lemu. Sám mi zapujcil úhlovou brusku. Vše jen za krabicku cigaret. Deda mel ve své garáži jedno základní barvou ponatírané “kilo” a zajímal se o to, jak mám vyrešené topení v mém fáru (dva ventilátory topení), jenže když jsem se mu snažil vysvetlit elektrické zapojení ventilátoru, vubec to nepochopil a ani nechápal na co potrebuji ty odrezané lemy, chudák byl z toho volaký zmetený.
Samozrejme jsem do svého Modrého blesku namontoval kompletní palubovku ze Škody 110r, která mi zustala z mého Vipera. Namontování bylo mnohem jednodušší než do Vipera, protože už jsem vedel jak na to. Hnacím agregátem byl motor ze Škody 120L, ale casem byl zralý na výmenu, protože po mých pokusech nahradit puvodní remenem pohánený ventilátor chlazení za elektrický, se párkrát uvaril címž se zvýšila spotreba oleje a místo ventilu v hlave válcu byli cvrkající Cvrcci. V tu dobu muj kamarád rozstrelil Škodu 120LS, která mela výborný motor. Cili je jasné co se stalo, zajel jsem si pro tento motor až do Opavy a stál me 2500Kc. Nutno podotknout, že slouží do dnes v mém Éru. O velmi slušnou stabilitu vozu se postaraly pneu Pirelli 165/65 R14. Pro lepší aerodynamiku vozu jsem si udelal prední nárazník a nakoupil pár prahových spoileru se zadním krídlem.
Max. rychlost Modrého blesku byla 150 km/h , zrychlení z nuly na 100 km/h za 14s. Ale mým snem vždycky byly automobily Škoda 110r, tak jsem dne 5.7.2003 svého milácka prodal za 12000Kc.
Motor: | Š120GLS - otevrený filtr a sportovní výfuk |
Prevodovka: | Š120 |
Prední náprava: | Š120M - šnekové rízení |
Zadní náprava: | Š120M |
Pneu: | 165/65 R14 Pirelli |
Další: | Bílá palubovka z eRka a sportovní volant |
Prední nárazník Š120M s Felicií dohromady | |
Prahové spoilery a zadní krídlo z eRka | |
Vyhlazené zadní celo a znacka dole uprostred | |
Kulaté lemy a vzadu fólie na sklech | |
Dvojitá koncovka vyfuku prumeru ... |